Prilikom uvođenja poslovnih rješenja svakom poduzeću je i uz vlastite resurse potrebna pomoć pri uvođenju novog poslovnog sustava pri čemu je poseban naglasak stavljen na racionalizaciju poslovanja u smislu maksimalne iskoristivosti resursa poduzeća - ljudskih potencijala, opreme, prostora,... Svi ovi elementi se pomno analiziraju kako bi se konkretnim savjetima vezanim uz što veću iskoristivost svih raspoloživih resursa poduzeća uočila i predložila najoptimalnija rješenja i savjeti.
Uočavanje potrebe, značenja i svrhe informatike i informatičkih sustava u različitim segmentima i na raznim razinama poslovnog djelovanja prvi je korak prema nabavi i implementaciji informatičkog poslovnog sustava poduzeća, organizacije ili državne uprave. Naravno uočavanje krajnjeg cilja, troškova i svrhe ulaganja u informatiku već u samom začetku postavlja pred korisnika važnu odluku i dilemu: kako ići u informatizaciju?
Nažalost prihvaćanje složenosti poslova uspostave informatičkog sustava, sa svim njegovim segmentima na svim razinama ( sklopovska, mrežna, sistemska, aplikativna, itd. ), kao i rezultirajuće kvalitete usluge i uspješnosti obavljenog posla jedan je od problema naših korisnika koji uglavnom poslove s područja informatičkih usluga banaliziraju i pojednostavljuju.
Uspostava, a kasnije i uporaba i održavanje složenog informatičkog sustava trajni je proces, koji uvijek mora biti usklađen s potrebama, zahtjevima i ciljevima korisnika, ali i stalnim promjenama i nadogradnjama tehnologije i tehničkih rješenja kao i promjenama postojećih i uvođenja novih poslovnih procesa. Zbog toga je sustavni plan i priprema uvođenja informatičkog sustava od naročitog značaja. Korisnik, čija dužnost i potreba svakako nije opća upućenost u informatičke tehnologije, postupke i mogućnosti, već rješavanje svojih poslovnih zadataka i izazova korištenjem informatičkih tehnologija.
U izgradnji informatičkog sustava svakako je potrebna pomoć nezavisnih savjetničkih osoba koje će korisniku asistirati u svim koracima i na svim razinama izgradnje informatičkog sustava i tako bitno smanjiti rizike promašene informatizacije, što nažalost nije rijedak slučaj, naročito u uvjetima našeg tržišta koje nedovoljno vodi računa o kvaliteti i pouzdanosti izvođača informatizacije i njihovih proizvoda.
Uobičajeno je da korisnik najprije obavlja one razine uspostave informatičkog sustava s kojima je tehnološki bliži i koji su u načelu temelj svih drugih razina, a koje su ujedno i manje rizične u svojoj kvaliteti izvedbe:
Po koracima uspostava informatičkog sustava, bilo koje vrste, kao projekta dijeli se u sljedeće korake, s naglaskom na informatizaciju poslovnih procesa aplikativnom programskom podrškom:
Priprema informatizacije – definicije ciljeva, procesa i resursa
Izbor izvođača informatizacije
Nadgledanje izvedbe informatizacije
Uporaba informatičkog sustava
Ipak svaki zahtjevniji korisnik, uspješno proizvodno ili trgovačko poduzeće i svakako razne organizacije i službe državne uprave, vrlo brzo dolazi do spoznaje da je takva informatizacija tek mali korak i do potrebe implementacije složenih poslovnih aplikativnih rješenja, koja će biti potpuno prilagođena obradi poslovnih funkcija korisnika i manipulirati podacima i dokumentacijom koja prati željeni poslovni proces. Takva složena aplikativna programska podrška koja s jedne strane zahtjeva pažljivo projektiranje baze podataka kojom aplikacija upravlja, a s druge točnu specifikaciju organizacije poslovnih funkcija koje se informatiziraju, može se implementirati samo pažljivo slijedeći korake koji garantiraju uspješnost projekta.